Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

Σχολικός εκφοβισμός

Διάλεξη ψυχολόγου στο χώρο του σχολείου για το θέμα του σχολικού εκφοβισμού


Αποφασίστηκε λοιπόν, ανάμεσα σ’ άλλες δράσεις, η διοργάνωση ομιλίας ενός ψυχολόγου στο χώρο του σχολείου. Έτσι τα μέλη του προγράμματος, αφού συγκέντρωσαν τις προσωπικές εμπειρίες, τις απόψεις, τους φόβους και τις προσδοκίες του συλλόγου των διδασκόντων σε μια έκθεση, μαζί με τον διευθυντή της σχολικής μονάδας συναντήθηκαν με τον κ. Αριστείδη Μωυσιάδη,  κλινικό ψυχολόγο, στέλεχος του κέντρου συμβουλευτικής – ψυχοθεραπείας και λογοθεραπείας  «Φέρελπις» και την κ. Παπαχριστοδούλου Αναστασία, κοινωνική λειτουργό  και ορίστηκαν δύο παρουσιάσεις – συζητήσεις για το θέμα αυτό, μια για τους μαθητές της πρώτης τάξης και μια για τους μαθητές της δεύτερης  τάξης στο αμφιθέατρο του σχολείου. Πράγματι, οι παρουσιάσεις πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010.

Παρουσιάζοντας συνοπτικά την παρουσίαση θα λέγαμε ότι χωριζόταν σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, η κοινωνική λειτουργός παρουσίασε τα κοινωνικά αίτια και τις κοινωνικές προεκτάσεις του «bullying» και ειδικότερα τις μορφές του σχολικού εκφοβισμού αλλά και τις συνέπειές του τόσο στα θύματα όσο και στους θύτες, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Στο δεύτερο μέρος, ο ψυχολόγος αναφέρθηκε στο σχολικό εκφοβισμό μέσα από τα μάτια των παιδιών. Τόνισε ιδιαίτερα ότι το φαινόμενο δεν μπορεί να εξεταστεί και να περιοριστεί χωρίς να ληφθεί υπόψη το ευρύτερο περιβάλλον που το τρέφει, οι αξίες, οι θεσμοί, η πολιτισμική και πολιτική ιστορία του τόπου και των ανθρώπων. Ο έλεγχος της βίας στη σχολική κοινότητα, χωρίς μέτρα πολιτικής που να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα στην ευρύτερη κοινότητα δεν είναι απλά ημίμετρο αλλά μέτρο συντήρησης και διαιώνισης της βίας. Για τον λόγο αυτό, πριν ή παράλληλα με τον σχεδιασμό πολιτικών για τον έλεγχο της σχολικής βίας, χρειάζεται να σχεδιαστούν και να λειτουργήσουν μέτρα για την πρόληψη της βίας στην κοινωνία.
Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν άμεση, ιδιαίτερα των παιδιών της πρώτης τάξης. Παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον  το πρώτο μέρος της παρουσίασης και συμμετείχαν στο δεύτερο μέρος της παρουσίασης που είχε διαλογική μορφή, κάνοντας ερωτήσεις και απαντώντας σε ερωτήσεις του ψυχολόγου, αντιδρώντας έτσι όπως μόνο τα παιδιά ξέρουν, με επευφημίες, χειροκροτήματα και δια βοής αποδοκιμασίες.

Τετάρτη, 24 Νοέμβριος 2010 Kozakis Stergios

Πηγή:
http://sts.2epaldramas.gr/el/school-activities/preparation-for-bulgaria-m/3-calling-a-psychologist-to-give-a-lecture-on-school-bullying.html